Farzana Natasha's Blog Farzana Natasha's Blog: Salam Maulidur Rasul 1435H

Tuesday 14 January 2014

Salam Maulidur Rasul 1435H


Assalamualaikum . .

Sedar atau tidak sekarang kita dah berada dalam bulan Rabiulawal dalam bulan Islam , rasa cepat sangat kan . Emm , Apa-2 pun Nanaa nak ucap Salam Maulidur Rasul 1435H kepada seluruh umat Islam di seluruh dunia . 
Alhamdulillah , kita masih lagi diberi peluang untuk meraikan Maulidur Rasul 1435H , alhamdulillah . Rasa rinduuu sangat dekat Rasulullah kan . Teringin sangat nak bertemu dengan Rasulullah . Jomlah kita sama-sama berselawat ke atas junjungan Nabi Muhammad SAW . Semoga kita sama-2 mendapat syafaat di akhirat kelak . Aamiinn :')


Kelebihan Memuliakan Maulidur Rasul

  1. Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam bersabda: “Sesiapa yang membesarkan hari keputeraanku nescaya aku akan menjadi penolongnya pada hari kiamat dan sesiapa membelanjakan untuk majlisku seumpama ia membelanjakan emas sebanyak sebuah gunung untuk agama Allah.
  2. Sayyidina Abu Bakar As-Siddiq Radiallahuanhu berkata: “Sesiapa membesarkan Maulud Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam, maka sesungguhnya ia akan menjadi temanku di dalam syurga.”
  3. Begitu juga As-Sirri As Saqati berkata: “Sesiapa pergi ke tempat yang ada dibaca di situ Maulud Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam sesungguhnya dia diberi satu kebun daripada kebun-kebun syurga kerana dia pergi ke tempat itu tidak lain kerana cinta kepada Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam.”





Semarakkan Sambutan Maulidur Rasul 1435H :')



Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 Coments :

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Farzana Natasha
Blog Peribadi Hak Milik Farzana Natasha